Overzicht - lijst

Checklist persoonsgerichte zorg voor de zorgverlener

Doel

Checklist met 12 vragen voor de zorgverlener om na te gaan of zijn communicatie persoonsgericht is.

Toelichting instrument

Persoonsgerichte zorg vraagt om een andere aanpak en invulling van het consult dan ziektegerichte zorg. Persoonlijk, gelijkwaardig, afgestemd op de vragen en behoeften van de patiënt, met een bredere blik.

  • Hoe in de praktijk te gebruiken:
    Het reflecteren op de eigen communicatie aan de hand van de 12 vragen geeft een beeld of de communicatie van de zorgverlener persoonsgericht is. De checklist kan door de individuele zorgverlener worden gebruikt met bv een nabespreking in het team / met collega’s.
  • Benodigde tijd: inschatting 15-30 minuten

Doelgroep(en)

Zorgverleners

Validatie en effectiviteit

Niet bekend

Training / opleiding zorgverlener gewenst

Direct inzetbaar

Vorm

Checklist

Waar te vinden?

Checklist Persoonsgerichte zorg voor de zorgverlener

Kosten instrument

Gratis

Ontwikkeld door /contactpersoon

Vilans

Organisaties die werken met methode / instrument

Niet bekend

Voorbeelden, succes- en faalfactoren uit de praktijk

Niet bekend

 

Datum van bijwerken /plaatsing instrument

Bijwerken: februari 2016

2 antwoorden
  1. L Henrotte
    L Henrotte zegt:

    Hoi, ik zou graag gebruik maken van de checklist persoonsgerichte communicatie voor zorgverleners echter het lukt me niet om deze te downloaden.

    Beantwoorden
    • redactie
      redactie zegt:

      Beste,

      Bedankt voor uw reactie. De link naar de checklist wordt inmiddels doorverwezen naar Zorg voor Beter (voormalig Kennisplein Chronische Zorg van Vilans). Wellicht kun u hier navragen of de checklist nog online beschikbaar is? //www.zorgvoorbeter.nl/over-ons/contact

      ZO! heeft helaas ook geen PDF/kopie van deze checklist beschikbaar.

      Redactie

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *